Jak zapisać własny szablon prezentacji?

Tworzenie samodzielnych szablonów prezentacji jest bardzo przydatne, bowiem pozwala na powtórne wykorzystanie konkretnych animacji czy danych. Szczególnie przydatne jest to w przypadku prezentacji firmowych, w ramach których jeden szablon może być wykorzystywany do różnych celów, jednocześnie kojarząc się wizualnie z przedsiębiorstwem.

Rozwiązanie:

 

Po stworzeniu prezentacji należy wejść w menu „Plik” i wybrać opcję „Zapisz jako”.

szablon

Następnie otworzy się nowe okno dialogowe „Zapisywanie jako”. Należy zwrócić uwagę na ścieżkę zapisywania pliku (1), która ustawiona jest jako ścieżka domyślna. Jeśli nie odpowiada nam ona z jakiegoś powodu, należy wybrać inną lokalizację pliku (2), pamiętając jednak, że może to utrudnić automatyczne pobieranie szablonu przy próbie wykorzystania. Następnie należy wybrać nazwę pliku (3). W opcji „Zapisz jako typ” (4) znajduje się lista rozwijana, z której należy wybrać „Szablon programu PowerPoint (*.potx)” albo „Szablon programu PowerPoint z włączoną obsługą makr (*.potm)”, jeśli szablon przy ponownym wykorzystaniu ma posiadać aktywne makra. Na koniec należy wybrać opcję „Zapisz” (5).

szablon

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady