Jak zarządzać grupami obiektów?

W programie Word możliwe jest tworzenie dokumentów tekstowych, które zawierają w sobie wiele elementów, nie tylko tekst. Tymi elementami mogą być np. tabele, podpisy do nich, obiekty graficzne w różnym stylu.

Jeśli obiekty te stanowią całość i muszą występować w konkretnej kolejności, a my obawiamy się, że zostaną „rozrzucone” po zamknięciu dokumentu czy otwarciu go na innym komputerze albo próbie wydrukowania, jest na to sposób – zarządzanie grupami obiektów.

Rozwiązanie:

 

Na początek należy zaznaczyć dwa obiekty – można to zrobić, przytrzymując lewy klawisz CTRL i klikając na kolejne obiekty. W naszym przypadku będzie to grafika oraz pole tekstowe do niej.

grupowanie

Następnie należy wejść w menu „Narzędzia do rysowania” i „Formatowanie”. Po wybraniu opcji „Grupuj” na wstążce menu wyświetli się małe menu, w którym powtórnie należy wybrać komendę „Grupuj”.

grupowanie

Obiekty zostaną zgrupowane. Od tej pory można je edytować – przesuwać, zwiększać, zmniejszać – jako całość.

grupowanie

Zobacz również:

Jak wydrukować dowolną stronę bez numeru strony (sposób „zastępczy”)?
Jak zmienić pierwsze litery zdania na wielkie?
Jak usunąć pole tekstowe?
Jak wydrukować dokument bez komentarzy, nie usuwając ich?
Jak ustawić obrazek równo z tekstem?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady