Jak zarządzać grupami obiektów?

W programie Word możliwe jest tworzenie dokumentów tekstowych, które zawierają w sobie wiele elementów, nie tylko tekst. Tymi elementami mogą być np. tabele, podpisy do nich, obiekty graficzne w różnym stylu.

Jeśli obiekty te stanowią całość i muszą występować w konkretnej kolejności, a my obawiamy się, że zostaną „rozrzucone” po zamknięciu dokumentu czy otwarciu go na innym komputerze albo próbie wydrukowania, jest na to sposób – zarządzanie grupami obiektów.

Rozwiązanie:

 

Na początek należy zaznaczyć dwa obiekty – można to zrobić, przytrzymując lewy klawisz CTRL i klikając na kolejne obiekty. W naszym przypadku będzie to grafika oraz pole tekstowe do niej.

grupowanie

Następnie należy wejść w menu „Narzędzia do rysowania” i „Formatowanie”. Po wybraniu opcji „Grupuj” na wstążce menu wyświetli się małe menu, w którym powtórnie należy wybrać komendę „Grupuj”.

grupowanie

Obiekty zostaną zgrupowane. Od tej pory można je edytować – przesuwać, zwiększać, zmniejszać – jako całość.

grupowanie

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady