Program Excel daje użytkownikowi duże możliwości zwłaszcza w tworzeniu rozmaitych zestawień oraz porównań, w których stosowane są funkcje programu.
Niekiedy, dla czytelności zastosowanych zestawień, niezbędne jest odpowiednie ustawienie tekstu. Standardowo tekst jest pisany poziomo w komórkach, od lewej do prawej.
Takie ustawienie jest stosowane we wszystkich komórkach domyślnie. Aby je zmienić, należy nie tylko zaznaczyć tekst, ale również wybrać taką opcję jego pozycji, która będzie korzystna dla ogólnego efektu danego zestawienia.
Rozwiązanie:
Aby zmienić kierunek tekstu, należy zaznaczyć komórkę (1), w której chcemy zmienić kierunek tekstu, następnie wejść w zakładkę „Narzędzia główne” oraz wybrać tam ikonkę (2) rozwijanego menu, przedstawiającego opcje zmiany. Następnie z menu należy wybrać taki kierunek tekstu, który jest dla nas najbardziej odpowiedni. Każda z dostępnych opcji (3) posiada miniaturowy podgląd, pokazujący, jak tekst ułoży się po jej wybraniu.
Zobacz również:
Jak korzystać z własnego szablonu skoroszytu?
Jak wstawić kolumnę do arkusza?
Jak wstawić znak wodny w Excelu?
Jak szybko zamienić przecinek (separator) dziesiętny na kropkę i odwrotnie?
Jak udostępnić plik do edycji w sieci?