Jak zmienić obszar wydruku?

Program Excel pozwala na tworzenie rozmaitych zestawień finansowych, dzięki którym możliwe jest wykonywanie prostych obliczeń.

Program umożliwia wydrukowanie stworzonych tabel i zestawień, jednak można to zrobić na kilka sposobów. Nie zawsze konieczne jest wydrukowanie pełnej strony, zwłaszcza gdy samo zestawienie obejmuje mniejszy obszar.

Wówczas konieczne jest wykonanie dodatkowego wyznaczenia obszaru drukowania dla danego arkusza.

Rozwiązanie:

 

Aby wybrać niestandardowy obszar do drukowania, należy zaznaczyć wszystkie komórki, które mają być drukowane.

wydruk

Następnie należy wejść w zakładkę „Układ strony” i z menu rozwijanego „Obszar wydruku” wybrać opcję „Ustaw obszar wydruku”.

wydruk

Obszar wydruku zostanie zaznaczony za pomocą widocznej, przerywanej linii.

wydruk

Jeśli chcemy zmienić obszar wydruku na inny, musimy wybrać opcję „Wyczyść obszar wydruku”.

wydruk

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady