Jak zmienić tekst na tabelę?

W programie Word możemy tworzyć rozmaite treści, które będą nam odpowiadać nie tylko pod kątem merytorycznym, ale również wizualnym. Możliwa jest również prosta zamiana charakteru treści z jednego na drugie – można na przykład zmienić tekst w tabelę. Pozostawia to rzeczowość wpisu, ale poprawia jego stronę wizualną i ułatwia jego zrozumienie osobom trzecim.

Rozwiązanie:

 

Aby przekonwertować tekst na tabelę, należy na początek zaznaczyć tekst, który nas interesuje.

tabela

Następnie należy wejść w zakładkę Wstawianie i wybrać przycisk „Tabela”.

tabela

Z rozwijanego menu należy wybrać opcję „Konwertuj tekst na tabelę”.

tabela

Otworzy się nowe okno „Konwertowanie tekstu na tabelę”. Należy wówczas wybrać odpowiednią liczbę komórek i wierszy (1), następnie zaś dobrać rodzaj formatowania (2), według którego tabela ma zostać stworzona – w naszym przypadku będą to tabulatory. Po wybraniu przycisku „OK” (3) tekst zostanie zamieniony na tabelę.

tabela

Tekst zostaje zmieniony na tabelę.

tabela

Zobacz również:

Jak wstawić stronę tytułową?
Jak dodać numerację stron?
Jak szybko dodać hasło do spisu treści?
Poznawanie wyniku obliczenia bez zmiany wyglądu działania
Jak ustawić obrazek jako tło strony?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady