Jak zmienić tekst na tabelę?

W programie Word możemy tworzyć rozmaite treści, które będą nam odpowiadać nie tylko pod kątem merytorycznym, ale również wizualnym. Możliwa jest również prosta zamiana charakteru treści z jednego na drugie – można na przykład zmienić tekst w tabelę. Pozostawia to rzeczowość wpisu, ale poprawia jego stronę wizualną i ułatwia jego zrozumienie osobom trzecim.

Rozwiązanie:

 

Aby przekonwertować tekst na tabelę, należy na początek zaznaczyć tekst, który nas interesuje.

tabela

Następnie należy wejść w zakładkę Wstawianie i wybrać przycisk „Tabela”.

tabela

Z rozwijanego menu należy wybrać opcję „Konwertuj tekst na tabelę”.

tabela

Otworzy się nowe okno „Konwertowanie tekstu na tabelę”. Należy wówczas wybrać odpowiednią liczbę komórek i wierszy (1), następnie zaś dobrać rodzaj formatowania (2), według którego tabela ma zostać stworzona – w naszym przypadku będą to tabulatory. Po wybraniu przycisku „OK” (3) tekst zostanie zamieniony na tabelę.

tabela

Tekst zostaje zmieniony na tabelę.

tabela

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady