Jak zmienić widok arkusza?

Program Excel pozwala na tworzenie rozmaitych zestawień, głównie kalkulacyjnych, z wykorzystaniem inteligentnych opcji programu, pozwalających np. na wykonywania automatycznych obliczeń.

Domyślny widok programu Excel daje możliwość oglądania pełnego arkusza, który jest właściwie nieskończony. Daje to duże możliwości, jednak powoduje również i ograniczenia oraz niewygody.

Pojawiają się one w chwili, kiedy treść zapisana w dokumencie ma być potem wykorzystana w trakcie drukowania, czy po prostu użytkownik potrzebuje stworzenia niestandardowego widoku na własne potrzeby.

Rozwiązanie:

 

Aby zmienić widok arkusza, należy wejść w zakładkę „Widoki”, a tam ze zbioru opcji „Widoki skoroszytu” wybrać interesującą nas opcję. Widok normalny” (1) to widok domyślny, dający wgląd w pełen arkusz kalkulacyjny programu. Widok „Układ strony” (2) dzieli arkusz na strony, co jest przydatne na przykład, jeśli dokument jest tworzony z zamierzeniem wydrukowania go. Dodatkowo, do strony można dodać również nagłówek. Widok „Podgląd podziału stron” (3) pozostawia wprawdzie arkusz jak w widoku domyślnym, jednak wprowadza pionowe i poziome linie, pokazujące, jak przebiegają granice stron w razie, gdyby arkusz miał być następnie drukowany. Opcja „Widoki niestandardowe” (4) pozwala w rozbudowany sposób dodać własny widok, używany potem jako szablon. Opcja „Pełny ekran” (5) pozostawia na ekranie komputera wyłącznie arkusz, bez pasków funkcji i opcji widocznych ponad nim. Opcję tę wyłącza się klawiszem „ESC”.

widok-arkusza

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady