Program Excel został stworzony z myślą o tworzeniu zestawień, głównie liczbowych, ale również automatycznym wykonaniu na ich bazie rozmaitych operacji matematycznych i innych.
Niekiedy w arkuszu dodane jest kilka formuł, które jednak ukryte są w różnych miejscach. Nie jest to problem, jeśli arkusz jest gotowy np. do wydrukowania czy stosowania w formie bez wprowadzania zmian. Jeśli następuje potrzeba edycji, dobrze jest wiedzieć, gdzie zostały wprowadzone formuły, aby móc je odpowiednio edytować – inaczej obliczane dane mogą być zwyczajnie niepoprawne.
Rozwiązanie:
Aby zobaczyć wszystkie formuły zawarte w arkuszu, należy wejść w zakładkę „Formuły” i wybrać opcję „Pokaż formuły”.
Wówczas wszystkie wartości obliczone na podstawie formuł zostaną zmienione na zapis formuł, który można dowolnie edytować. Poniżej przykład zestawienia z wprowadzoną niewidoczną formułą (1), zaś obok – zestawienie po włączeniu opcji pokazywania formuł (2).
Zobacz również:
Jak zamienić te same wartości na inne – grupowo?
Jak tworzyć formuły w Excelu?
Znaki odwołania w formułach
Jak policzyć sumę odsetek od kredytu w danym okresie?
Jak włączyć wyszukiwanie pionowe?