Kiedy używać widoku strony „Wersja robocza”?

Tworząc dokument Word, nie od razu staramy się mu nadać taki wygląd, jaki ma mieć docelowo, na przykład po wydrukowaniu. Początkowo zajmujemy się wyłącznie tekstem, jego merytoryką oraz odpowiednim układem.

Z tego powodu w przypadku samego pisania tekstu bardzo pomocna może być opcja widoku „Wersja robocza”.

Rozwiązanie:

Opcja widoku „Wersja robocza” przyda się przede wszystkim tym użytkownikom, którzy najpierw tworzą treść dokumentu, a dopiero później przystępują do jego formatowania.

Wersja robocza dokumentu to wersja z podstawowym formatowaniem, w którym jednak nie są ujęte takie elementy, jak przypisy, nagłówki, stopki. Pozwala ona na zajęcie się wyłącznie merytoryką tekstu głównego. Nie ma również podziału na strony, co może ułatwiać tworzenie tekstu pod kątem jego treści.

Aby włączyć opcję widoku roboczego, należy wejść w zakładkę Widok, a następnie wybrać opcję Widok roboczy”.

wersja robocza

Zobacz również:

Jak wykropkować puste miejsca do uzupełnienia?
Jak zmienić pierwsze litery zdania na wielkie?
Jak wydrukować adres na kopercie?
Jak przejrzeć zmiany naniesione przez konkretnego recenzenta?
Jak zabezpieczyć dokument hasłem?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady