Czasami konieczne jest wstawienie takich pól wyboru, które będą interaktywnie współpracować z dokumentem. Oznacza to, ze takie pola można zaznaczać, dzięki czemu w dokumencie Word można tworzyć rozmaite ankiety oraz zestawienia z polami wyboru.
Takie rozwiązanie może być przydatne zarówno dla samego użytkownika i autora, jak również dla innych użytkowników.
Aby to zrobić, należy włączyć najpierw dodatkową zakładkę, która jest odpowiedzialna za dodatkowe, aktywne opcje. Należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na wstążkę menu, po czym wybrać opcję „Dostosuj wstążkę”.
Następnie w otwartym oknie dialogowym należy wybrać z ostatniej kolumny, zlokalizowanej po prawej, odznaczoną dotychczas kategorię „Deweloper”, i zaakceptować zmiany przyciskiem „OK”.
Następnie należy wejść w zakładkę „Deweloper” i wybrać przycisk odpowiedzialny za wstawianie pola wyboru.
Następnie należy wstawić pole wyboru w odpowiednim miejscu, a potem dopisać obok niego tekst. Pole wyboru różni się od pola opcji tym, że w przypadku, gdy w danym miejscu jest kilka pól wyboru – wszystkie są możliwe do zaznaczenia.
Zobacz również:
Jak sprawdzić ilość słów w dokumencie?
Jak sprawdzić pisownię dokumentu w obcym języku?
Jak wydrukować adres na kopercie?
Jak wstawić schemat organizacyjny?
Jak wstawić indeks górny?