Jak wstawić pojedynczą komórkę do arkusza?

Niekiedy podczas tworzenia rozmaitych zestawień w programie Excel może zdarzyć się, że będziemy potrzebować dodatkowej, pojedynczej komórki, która ułatwi nam wpisywanie danych albo da więcej miejsca.

Program umożliwia wstawienie dodatkowej komórki poprzez przesunięcie komórek w wierszu i kolumnie, które bezpośrednio z nią sąsiadują.

Rozwiązanie:

 

Aby wstawić pojedynczą komórkę do arkusza, należy kliknąć w miejsce, gdzie komórka ma być wstawiona. Następnie należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne” i wybrać opcję „Wstaw”.

komórke

Pojawi się rozwijane menu, w którym należy wybrać opcję „Wstaw komórki”.

komórke

Otworzy się nowe okno dialogowe, gdzie możemy wybrać, czy chcemy wstawić komórkę w wierszu – opcja „Przesuń komórki w prawo” (1), czy może chcemy wstawić komórkę w kolumnie – opcja „Przesuń komórki w dół” (2).

komórke

Zobacz również:

Jak zmienić liczbę miejsc wyświetlanych po przecinku dla liczb?
Jak ustawić tło arkusza?
Jak wydrukować cały skoroszyt?
Jak zakreślić nieprawidłowe dane?
Jak policzyć odchylenie standardowe próbki?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady