Jak wyłączyć tło podczas edycji prezentacji?

Tworzenie prezentacji zazwyczaj przebiega wielowarstwowo: tworzymy nie tylko jej treść, ale również stronę wizualną. Niekiedy jednak ta druga może przeszkadzać w tworzeniu treści, zwłaszcza jeśli jest wykonana na początku i towarzyszy nam podczas całej edycji prezentacji.

Wówczas dobrym rozwiązaniem jest wyłączenie tła ze slajdów, które pozwala skupić się na merytorycznej stronie prezentacji.

Rozwiązanie:

 

Warto pamiętać, że wyłączenie tła jest przydatne głównie wtedy, kiedy samo tło stanowi dodatek i nie jest związane z treścią slajdów. Po powtórnym włączeniu pojawi się ono przy odtwarzaniu prezentacji.

Aby wyłączyć tło prezentacji, należy wejść w zakładkę „Projektowanie” i w zbiorze opcji „Tło” zaznaczyć okienko przy opcji „Ukryj grafikę tła”. W każdej chwili można z powrotem włączyć grafikę, odznaczając okienko opcji.

wyłączanie tła

 

 

 

Zobacz również:

Jak wstawić obiekt SmartArt do prezentacji?
Jak ustawić preferencje językowe prezentacji?
Jak ustawić przejście slajdu po określonym czasie?
Jak wstawić obiekt innego programu do prezentacji?
Jak wstawić hiperłącze do ostatnio przeglądanej strony internetowej?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady